Dutch Roots Gedcom Help "Dom-A-Thon"

+10 votes
397 views

Hallo allemaal,

Wij als coördinatoren van het Dutch Roots Project willen heel graag een stuk afleiding bieden aan alle mensen die, wegens het Corona virus, thuis zitten. Wij hebben ervoor gekozen om een oude Gedcom op te pakken. We noemen deze challenge de Dom-A-Thon, aangezien we gaan werken aan de Gedcom van Dom Swinkels

Het doel van deze challenge is om deze (meestal nog steeds 'Gedcom'-profielen) op te schonen, aan te vullen, te verbeteren en eventuele ontbrekende profielen toe te voegen.

We hebben een 8-tal start profielen aangemaakt en als je een van deze profielen op wilt pakken plaats dan hier een bericht. De scope betreft de voorouders van het startprofiel. Op deze wijze zitten we elkaar niet in de weg. Mochten we meer dan 8 deelnemers krijgen (en dat hoop ik eigenlijk), dan pakken we een andere Gedcom op en zorgen daar ook voor 8 start profielen.

We doen deze challenge zonder tracker en in principe loopt hij tot 31 maart. Daarna kijken we opnieuw. Mocht iemand in de tussentijd ook een Gedcom hebben die de aandacht verdient, dan horen we dat ook graag. 

Hi everyone,

We, the coordinators of the Dutch Roots Project would like to provide some distraction to everybody who needs to stay at home, due to the Corona Virus. We have chosen to work together on an old Gedcom. We call this challenge the Dom-A-Thon, because we will be working together on the Gedcom of Dom Swinkels. 

The purpose of this challenge is to seek out, clean up, source and improve these (mostly still 'Gedcom' profiles). And add profiles for as many missing great-grandparents as you can find. (Before creating new profiles always first check Wikitree to make sure you don’t create a duplicate.)

We created 8 starting profiles and if you want to work on one, please post a message here. The scope of this challenge is to clean up, add sources, of the ancestors of your starting profile. In this way we won’t be working on the same profiles. If (and I hope this will be the case) we will have more than 8 participants we will be adding another Gedcom to this challenge and create another 8 profiles to start from, the more the better!

We don’t use a tracker with this challenge and we will end this challenge on March 31. After then we see if we will continue.

Succes en veel plezier allemaal !  Good luck and have fun everyone !

WikiTree profile: Dom Swinkels
in Requests for Project Volunteers by Margreet Beers G2G6 Mach 5 (51.4k points)

Wegens restrictie op het aantal karakters, staat de tabel in deze aanvullende post.

Due to the restrictions on the maximum characters that can be used, I've posted the tabel in this post.

 

      Naam         
      Name         
 

   Opgepakt door:
   Picked up by: 

 

Hermanus Johannes Swinkels 
19 Feb 1851 - 08 Jul 1892
Schiedam, Netherlands
(Suggestions)

 

Johanna Cornelia Maria Heggelman 
28 Oct 1850 - 01 Mar 1938
Schiedam, Netherlands

(Suggestions)

    Elsa van der Velde 

Gerardus Bernardus Matthijssen 
30 Oct 1851 - 15 Nov 1910
Gendt, Netherlands 

(Suggestions)

   Willem Vermeulen

Willemina Vermeulen 
05 Mar 1855 - 05 Mar 1938
Angeren/Bemmel, Netherlands

(Suggestions)

   Joop van Belzen 

Johannes Thijssen 
12 Feb 1820 -
Ubbergen, Netherlands 

(Suggestions)

   Margreet Beers

Maria Reijnen 
17 May 1827 -
Ubbergen, Netherlands

(Suggestions)

    Joop van Belzen 

Johannes van der Horst 
1841 -
Dusseldorf, Germany

(Suggestions)

Maria Christina Verhoeven 
1840 -
Ruhrort, Germany
(Suggestions)

   Jan Terink

Ardt Martens Swinckel.  wordt opgepakt door Astrid Spaargaren

Joännes Swinkels wordt opgepakt door Bea Wijma

10 Answers

+5 votes
 
Best answer
Hallo Margreet, ik ben vastgelopen met voorouders Maria Reijnen in Duitsland. Wil jij mij overzetten naar Wilhelmina Vermeulen.

Greetings Joop
by Joop van Belzen G2G6 Mach 7 (79k points)
selected by Margreet Beers
Met alle plezier Joop. En nu mijn werkweek beëindigd is kan ik eindelijk zelf ook aan de slag.
+5 votes

Ik ben van de partij Margreet!

Count me in Margreet!

Ik denk dat ik inspring bij Hermanus (1) maar dan 7 generaties terug. Namelijk bij Ardt Martens Swinckel.

by Astrid Spaargaren G2G6 Pilot (193k points)
Hoi Astrid,

Kan ik dan van de andere kant beginnen? Bij Hermanus Johannes Swinkels?
Tuurlijk Elsa!! Graag zelfs.
+5 votes
Goed initiatief Margreet, ben er ook bij.

Ik ga voor Maria Reijnen uit Ubbergen, hoe moet ik dat in de tabel zetten?
by Joop van Belzen G2G6 Mach 7 (79k points)
edited by Joop van Belzen

Sjopie! Hoe is het in het Brabantse? Huisarrest? sadheart

Joop, heb jij al iemand in gedachten van de bovenstaande profielen?
Ik zal het er in zetten voor je Joop
Hé Astrid...hoest, hoe ist bedoel ik, mogen jullie logopedingensen nog werken? De fysiotherapeuten hier gaan nog door, zouden eerst stoppen maar is teruggedraaid.

Nee zit niet thuis hoor, maak elke dag een boswandeling met de hond en praat gewoon met de Huijbergenaren die ik tegen kom.
Dank je Margreet, je bent sneller dan ut licht, wanneer beginnen we, nu direct of nog ff wachten?
Gewoon lekker beginnen als je er aan toe bent ;-)
Oei! Sorry Margreet. Soms kijk ik ook niet verder dan mijn neus lang is!

Dank je!
+5 votes

Hi Margreet,

Ik probeer Maria Christina Verhoeven

by Jan Terink G2G6 Pilot (191k points)
Top Jan, ik zal het opnemen in de tabel. Kan ik eventueel nog ergens wat 'magic' Wikitree+ toevoegen?
Wikitree+ heeft nu, denk ik, geen toegevoegde waarde, Margreet. Was alleen alternatief voor de nu gekozen generatie 3 van de "Dom"-boom.
+5 votes
Margreet, vergeet Astrid niet in te delen.....
by Joop van Belzen G2G6 Mach 7 (79k points)
Joop, ik had Astrid bewust niet opgenomen, omdat het niet een van de 8 startprofielen was. Maar ik ga kijken of ik de tabel kan uitbreiden met haar deelname. (uiterst lastig met maar 12.000 characters die je mag gebruiken ;-)

Dan vul je mij toch in bij Hermanus met aantekening dat ik begin bij Swinckel-10

Ik heb je toch al onder de tabel toegevoegd??
+5 votes

Ik begin bij Johanna Cornelia Maria Heggelman

by Elsa van der Velde G2G6 (6.4k points)
Mooi Elsa, succes!
+5 votes

Hey hoi! Ik wel wat edits maken aan de kant uit Gendt, misschien kom ik m'n eigen voorouders tegen ;-) (Gerardus Bernardus Matthijssen dus!)

by Willem Vermeulen G2G6 Mach 2 (25k points)
Super bedankt Willem en veel succes
+5 votes

I missed seeing this until just now! I am doing Johannes van der Horst 's mother and parents. There is a lot more of the family to go so I didn't put my name above because I don't plan to do more of the family at this time. FYI - It looks like only Johannes and one sibling were born in Germany -- moost of the siblings etc were born in the Netherlands.

by W Robertson G2G6 Mach 5 (54.7k points)

Great, W!

Yes, a whole bunch of "skipper" families, living on barges, transporting cargo up and down waterways in Germany and the Netherlands. Children usually born on board. Like the family of Johannes's spouse, living on board of the barge "Vrouwe Johanna", moored in Rotterdam

Jan, I also saw that although they were born in the Netherlands (Persingen) they were baptized in Germany (Zyfflich). It's all in the same neighbourhood.
Haven't seen that yet Margreet, but I take your word for it!
+3 votes

Sorry took me a while but of course joining you all laugh, I would like to work on Joannes Swinkels (his deeper ancestors) and his wife Catharina de Wit, many de Wit families around here, so with some luck we can connect her to some relatives as well. 

by Bea Wijma G2G6 Pilot (268k points)
edited by Bea Wijma
+2 votes
Goed initiatief! Dan wacht ik even tot het vol is ingetekend en jullie overgaan naar een Fries Gedcom import. Ondertussen vul ik die verschrikkelijk kinderrijke Friese familie van mij aan ;-)
by Minke Wagenaar G2G5 (5.6k points)
Minke,

Heb je een bepaalde GedCom op het oog?

Groet,

Margreet
Ja ;-) - die geef ik vanavond door. Nu ben ik aan het werk, een bouwaanvraag tekenen.
Ik stuur je een PB
Klopt het dat ik niets ontvangen heb?